sobota 23. apríla 2011

Recyklujem .... Újrahasznosítok

V jeden krásny slnečný víkend,  upratovala som v našom víkendovom domčeku. Medzi vecami, ktoré sa chystám vyhodiť som vyhrabala tieto dva plechové, trochu načaté hrdzou, ale inšpirujúce taniere :-) Čo s nimi? A už mi začala pracovať fantázia........A tak som si zaobstarala šmirgeľ, presnejšie brúsny papier a pustila som sa do boja s hrdzou... Nebol to veľký problém, hrdzu som porazila. Potom nasledoval ďaľší krok, natrela som tanier podkladovou farbou, zvolila som tmavohnedú. Ďaľšia vrstva bola krakelovací lak a nakoniec náter v béžovej farbe.... Výsledok bol celkom pekný..ale bolo toma ale. Chcela som, aby to vyzeralo, akoby som to našla niekde na povale v starom dome v Toskánsku a Provensálsku. A tak som to ešte dotvorila náhodne vymyslenou technikou, ktorú vám ale neprezradím....Posledná tortúra bola decoupage, servítková technika a ešte ošetrenie ochranným lakom. Čo poviete, podarilo sa? Mne sa to páči ..... :-)

Egy szép napos hétvégén, takarítottam a kis étvégi kunyhómban és...rátalaltám ezekre a pléhes, kidobásra ítélt,  egy picit rozsdával megkezdett tányérokra. Engem valahogy inspriráltak:-) Mit kezdjek velük? Már dolgozott is a fantáziám ........... A férjem műhelyéből kölcsönvittetm :-) csiszolopapírt, és nesze neki a rozsdának!!!  Nyertem, rozsdát kicsináltam, és ez után befestettem csokibarna alap festékkel. Amikor megszáradt, következett a repesztőlakk. Lakk száradása után kövektezett a vanília szinú festék. Amikor már kész lett és lehetet látni a repesztéseket....szép volt, de valami mégis hiányzott. Azt akartam ,az új tányérok ugy nézzenek ki, mintha Toskánában, vagy Provence-ben , egy igen nagyon öreg ház padlásán találtam volna és éppen csak a port töröltem le róla. Egy érdekes, új, pont abban apillantban kitalált technikával koptattam meg egy picit....de nem árulom el :-) Végére kidekoráltam szalvetta technikával és még bekentem védőlakkal. Na mit szóltok hozzá, sikerült? Nekem tettszik ......:-)

V takomto stave som našla moje dva plechové taniere načaté hrdzou       Ilyen állapotban találtam a kettő pléhből készült retró tányérokat




A takéto diela som z nich vytvorila ,Voila!  .....   És Voila, ez lett belőle !

1 komentár: